Tlačená príručka

Revízia ČSN EN ISO 9001:2016

Ako aktualizovať súčasný systém managementu kvality?

Formát: A5 Počet strán: 118

Výnimočná publikácia pre manažérov kvality, interných audítorov, a externých  poradcov v systémoch manažmentu, ako aj pre odborníkov zaoberajúcich sa systémami manažmentu vo firmách

Konečná verzia normy ISO 9001:2015 bola vydaná Medzinárodnou organizáciou pre normalizáciu (ISO) a prevzatá Európskym výborom pre normalizáciu (SEN). ČSN EN ISO 9001 je účinná od 1. marca 2016.

Publikácia je v češtine.

Aby sme pomohli firmám so správnou aplikáciou, zbierali sme dva roky od vydania normy skúsenosti s aplikáciou požiadaviek v praxi a mapovali riziká a príležitosti vo vzťahu k pochopeniu novej normy. V čase prvého vydania tejto brožúry nebolo k dispozícii české vydanie normy, a úpravy vo finálnej verzii ČSN EN ISO 9001:2016 sa premietli do našej novej publikácie. Priamo v texte sú pri nových požiadavkách doplnené názorné príklady a brožúra je tiež obohatená o najčastejšie otázky z praxe a odpovede, ako aj o príklady najčastejších nezhôd v rámci auditov treťou stranou – certifikačných orgánov.

Praktická brožúra vám prináša:

  • Návodné postupy
  • Odpovede na často kladené otázky
  • Jednoducho využiteľné vzory
  • Praktické príklady ku každému článku normy
  • Vecné doporučenia od iso-org
  • Príklady najčastejších nezhôd zistených certifikačným orgánom

Obsah

1.       Úvod

  • Očakávaný prínos
  • Súhrnný prehľad zmien
  • Nová štruktúra podľa Annex SL
  • Upravená terminológia – produkty, služby a ďalšie
  • Nové požiadavky – kontext organizácie, prístup na základe rizík a príležitostí
  • Požiadavky, ktoré „zmizli“
  • Čo zostalo bez zmeny?

2.       Požiadavky jednotlivých kapitol revidované normy ČSN EN ISO 9001:2016
3.       Príklady k revízii normy ČSN EN ISO 9001:2016
4.       Odpovede na otázky

  • GDPR
  • Kontext organizácie
  • Určenie rozsahu systému manažmentu
  • Predstaviteľ manažmentu
  • Ciele systému manažmentu
  • Metrológia
  • Dokumentované informácie
  • Externí poskytovatelia
  • Spokojnosť zákazníka
  • Interný audit
  • Preskúmanie systému manažmentu vedením

5.       Príklady najčastejších nezhôd z auditov certifikačných orgánov

Zoznam autorov

Ing. Monika Becková

Absolvetnka ČVTU fakulty stavebnej, odbor automatizované systémy riadenia. Po realizácii niekoľkých projektov vo funkcii programátora-analytika pôsobí od roku 1999 v oblasti systémov manažmentu kvality, od roku 2003 tiež v oblasti systémov environmentálneho manažmentu a BOZP na pozícii audítora, tajomníka certifikačného orgánu a riaditeľky školiaceho strediska. V súčasnosti pracuje ako certifikovaný audítor akreditovaného certifikačného orgánu v uvedených oblastiach a ďalej ako manažér kvality. Ako odborný poradca spolupracuje s radou organizácií, má skúsenosti v oblasti posudzovania zhody a certifikácie výrobkov, implementácie a zlepšovania systémov manažmentu vo výrobe i službách. Je držiteľkou certifikátu manažér EMS, (ČSJ – 0001/01R), audítor EMS (ČSJ – 00004/03RR), audítor QMS (TÜV - 0516/05/AKD/QMS/C), audítor OHSAS (TÜV - 243/04/AKD/BOP/O).

Vaše otázky ohľadne tohto produktu zodpovie info@dashofer.sk